Veelgestelde vragen
Voordat je een afspraak maakt, of als je nog niet eerder bij de diëtist bent geweest, is het logisch dat je een aantal vragen hebt. Op deze pagina vind je de vragen die ik van mijn cliënten het vaakst krijg. Staat jouw vraag er niet tussen? Stel jouw vraag dan door even contact met mij op te nemen!
- Identiteitsbewijs
- Zorgpas
- Verwijsbrief (indien die er is)
- Ingevuld toestemmingsformulier behandelovereenkomst
Je kan een afspraak maken door te bellen naar 0622728624, een mailtje te sturen naar info@susankentrop.nl of door het contactformulier in te vullen, dan neem ik zo snel mogelijk contact met je op.
Het annuleren of verplaatsen van je afspraak kan je 24 uur van tevoren doen door even te bellen naar 0622728624. Afspraken die niet, of te laat worden afgezegd worden in rekening gebracht. Dit wordt niet vergoed door de zorgverzekeraar.
Sommige vragen of problemen vragen om begeleiding van een gespecialiseerd diëtist. Zo zijn bijvoorbeeld kinderen beter af bij een kinderdiëtist en mensen met voedselallergieën bij een gespecialiseerd allergiediëtist.
Nee, het hebben van een verwijzing is niet verplicht. De diëtist is vrij toegankelijk, dat betekent dat je geen verwijzing nodig hebt. Bij sommige zorgverzekeraars is het hebben van een verwijzing wel verplicht om aanspraak te maken op de vergoeding vanuit de basisverzekering of aanvullende verzekering. Bekijk bij twijfel altijd even je zorgpolis.
Ja, de eerste 3 uren worden vergoed vanuit de basisverzekering. Dit wordt wel verrekend met het eigen risico. Het kan daarom zijn dat je geld moet betalen aan de zorgverzekeraar wanneer het eigen risico nog niet op is. Wanneer je aanvullend verzekerd bent kan het zo zijn dat je recht hebt op extra vergoeding, dit gaat altijd in nadat de eerste 3 uren vanuit de basisverzekering verbruikt zijn.
Wanneer je na het verbruiken van de eerste 3 uren nog vaker op consult wil komen en je bent niet aanvullend verzekerd, dan zijn deze kosten voor eigen rekening.
Wanneer je, om bijvoorbeeld medische redenen, niet in staat bent om naar de praktijk te komen, dan kan ik ook bij jou aan huis komen. Hiervoor wordt een speciale huisbezoek toeslag in rekening gebracht. Wat deze toeslag is verschilt per verzekeraar. Bij het inplannen van een huisbezoek licht ik dit telefonisch toe.
Maandag: 8:00-17:00 uur
Dinsdag: gesloten
Woensdag: 8:00-17:00 uur
Donderdag: 8:00-17:00 uur
Vrijdag: 8:00-17:00 uur
De locaties verschillen wel per dag. Bekijk hiervoor even de contactpagina.
Ik hoop natuurlijk dat je tevreden bent over de geleverde zorg/diensten. Mocht je toch een klacht hebben waar we samen niet uitkomen, dan kun je terecht bij Klachtencommissie voor paramedische beroepsbeoefenaren in de eerste lijn. Ik ben lid van de NVD (Nederlandse Vereniging voor Diëtisten) en daarmee aangesloten bij deze klachtencommissie.
Meer informatie: www.klachtenloketparamedici.nl
Ik heb met alle zorgverzekeraars een contract, behalve met CZ/OHRA/Nationale Nederlanden. Wanneer je verzekerd bent bij CZ/OHRA/Nationale Nederlanden mag je nog steeds op consult komen. Je krijgt dan alleen 70 tot 100% van het consult vergoed. Dit wordt net als altijd eerst verrekend met het eigen risico.